Unternehmenswertsteigerung & Krisenmanagement
Unternehmensverkauf

Search
Generic filters

Study by the University of Reutlingen: Product descriptions improve buying behaviour

The University of Reutlingen, under the direction of Prof. Dr. Jochen Strähle, has taken up the topic of product descriptions in e-commerce. The results of the published study speak a clear language “Product descriptions improve buying behaviour”.

The study also showed that the test persons are interested in comprehensive information. Customers who had few product descriptions available also felt much less informed. In comparison, 46.2 percent stated that they had too few product details. For a lot of information, it was just 8.3 percent.

Consequently, companies can increase the purchase decision if they provide detailed descriptions.

Excerpt: Study by the University of Reutlingen on the subject of product descriptions in e-commerce

Click here for the full article:

http://www.reutlingen-university.de/de/aktuelles/news/detail/article/studie-zum-online-handel-veroeffentlicht.html

Sebastian Richter
Sebastian Richter

Das könnte Dich auch interessieren:

— Head Office
webRichtUng GmbH
Dreischeibenhaus
Telefon: +49 (211) 4174750
E-Mail: [email protected]

Bleibe auf dem Laufenden und abonniere unseren Newsletter

Selbstverständlich halten wir uns an den Datenschutz. Hier findest Du unsere Datenschutzerklärung

Alle Angebote richten sich ausschließlich an Freiberufler, Handel und Gewerbe. Wir bieten keine Leistungen für Verbraucher an.

Alle Preise, falls nicht anders angegeben, netto zzgl. gesetzlich gültiger Umsatzsteuer

© webRichtUng GmbH · Datenschutzerklärung · Impressum